ANDY WARHOL –Ethel Scull Thirty-six Times (1963)
Το διάλεξε ο Πάνος Κ. που γράφει: «Μ’ αρέσει γιατί είναι ένα τέλειο πορτραίτο που δείχνει ταυτόχρονα σε split-screens διάφορες φάσεις της εικονιζόμενης (δεν ξέρω ποια είναι) κι όχι μόνο μία fixed. Επίσης μ’ αρέσουν τα χρώματα.»
------------------------------------------------------------------------------------------------
*Το πορτρέτο της Ethel Scull ήταν το πρώτο που έκανε ο Warhol κατά παραγγελία. (Μετά εθίστηκε στα commissioned portraits και μάλλον το παράκανε.) Η Ethel Scull ήταν μια πάμπλουτη συλλέκτρια έργων τέχνης - μαζί με τον άντρα της υποστήριξε τη νέα μόδα των ‘60ς, την Ποπ Αρτ, αγοράζοντας εκατοντάδες πίνακες και κάνοντας παρέα με τους καλλιτέχνες. Ο Warhol, που πάντοτε ενθουσιαζόταν εύκολα, θεωρούσε την Ethel πραγματική superstar, κι ας μην είχε κάνει τίποτα πέρα από το να πλουτίσει απροσδόκητα. [Η ίδια περιγράφοντας εκείνη την εποχή έγραψε: «Η ζωή μου είχε όλο το γκλάμουρ και τη λάμψη μιας στάρλετ του Χόλυγουντ – χωρίς καν να είμαι».]
Η διαδικασία για την παραγωγή του πίνακα δεν ήταν και τόσο λαμπερή. Ο Warhol πήγε την Ethel σ’ ένα αυτόματο φωτογραφικό μηχάνημα (μέσα σ’ ένα pinball arcade, γωνία 52ης και Broadway), άρχισε να ρίχνει κέρματα και της είπε: "Now start smiling and talking, this is costing me money." Με την άνεση ενός celebrity η Έθελ άλλαξε δεκάδες εκφράσεις, από τις οποίες 36 επιλέχθηκαν, μεγεθύνθηκαν, χρωματίστηκαν, έγιναν silk-screened και κρεμάστηκαν στο σαλόνι της οικογένειας Scull.
H Ethel Scull, (που σ’ αυτό το άρθρο του Time περιγράφει τη συνεργασία της με τον George Segal για τη δημιουργία γλυπτού με τη μορφή της) πέθανε στα 80 της το 2001. Τα τελευταία χρόνια ο πίνακας έχει παρουσιαστεί στα μεγαλύτερα μουσεία, δεν είναι όμως απ’ τους πολυσυζητημένους του Warhol κι ούτε θεωρείται ‘ακριβός’. Με την άποψη όμως του Πάνου Κ. (ότι είναι ο αγαπημένος του) συμφωνεί και ο επιμελητής -και στενός συνεργάτης του Warhol- Henry Gedzahler που είχε δηλώσει: «Είναι ο αγαπημένος μου, νομίζω είναι το πιο πετυχημένο πορτραίτο της δεκαετίας. Επηρεασμένο απ’ τα φιλμ και την τηλεόραση της εποχής, σου επιτρέπει να δεις έναν άνθρωπο 36 διαφορετικές φορές ταυτόχρονα.»
8 comments:
θα γίνω κακιά αλλα θα προσπαθήσω να το κάνω με χάρη.
Λυπάμαι που το λέω αλλα με εκνευρίζει αφόρητα να διαβάζω μια παράγραφο λίγων γραμμών που αποτελεί εισαγωγή / επεξήγηση ενός πίνακα και να βλεπω τέτοια πληθώρα αγγλικών λέξεων που δεν εξυπηρετουν σε ΤΙΠΟΤΑ.Αντιθετα κάνουν τον αναγνώστη να μη θέλει να συνεχίσει να διαβάσει ή να καταλάβει.
κάκιστη παρουσίαση κατα τη ταπεινή μου γνώμη
-Επηρεασμένο απ’ τα φιλμ και την τηλεόραση της εποχής, σου επιτρέπει να δεις έναν άνθρωπο 36 διαφορετικές φορές ταυτόχρονα.»-Η μόνη πρόταση που πραγμάτικά βοήθησε τον αναγνώστη να "μπει" στον πίνακα.Kαι αυτή στο τέλος.
Κατα τ'αλλα καμία επεξήγηση στο γιατί ο warhol επέλεξε αυτήν την τεχνική ,το κλιμα της εποχης,τι ήθελε να εκφράσει ο καλλιτεχνης στο συνολο των δημιουργιών του.
Μπορείτε και καλύτερα πιστεύω
ίσως μπορούμε, αλλά δεν παρουσιάζουμε τους καλλιτέχνες ούτε κάνουμε κριτική ή ιστορία της τέχνης. μερικά στοιχεία που βρήκα έγραψα. [Οι αγγλικές λέξεις δεν είναι και τόοοσες πολλές.]
Το νόημα δεν θα το γράψω εγώ, το νόημα (όπως και η ομορφιά ενός πίνακα) βρίσκεται στην υποκειμενική ματιά αυτού που τον κοιτάζει.
:)
συγνώμη αν δεν παρουσιαζετε τους πίνακες τι κάνετε? οταν λες 11 αγαπημενοι πίνακες τι εννοείς?δεν είναι αυτό παρουσίαση?Δεν καταλαβαίνω τίποτα.
σαφεστατα έγραψες μερικά στοιχεία και καλά εκανες.
εγώ έθιξα την επιλογή τους και τον τρόπο που τα σύνταξες.Δεν βοηθά κατα την γνώμη μου.
Διαφορετικά βαλτα σκετα τα πινακάκια και ασε εμάς να ψαχνομαστε.
p.s.πες μου οτι τα spilit-screens,κι όχι μόνο μία fixed,commissioned portraits,silk-screened βοηθουν να καταλαβεις κάτι.
δεκτή η κριτική σου κι έχεις δίκιο στο ότι η σύνταξη και η επιλογή των στοιχείων (και των λέξεων φυσικά) θα μπορούσε να ήταν πολύ διαφορετική -θέλεις να μου στείλεις τον δικό σου αγαπημένο μαζί με δυο λόγια;- αλλά σ' αυτό το μπλογκ τουλάχιστον, γράφω όπως μου βγαίνει.
:)
και εγώ είμαι ο μοναδικός άνθρωπος που κάθεται και τσατίζεται για θεματα τέχνης.
;PPPPPPPPP
o καθένας και τα ζόρια του
μουτς
θα σου στείλω κάτι.
Μαργαρίτα διαφωνώ.
Δεν νομίζω ότι ταιριάζει εδώ εικονολογική ανάλυση, περιγραφή της τεχνικής κλπ. Το σχόλιο του Έντεκα μου φάνηκε επαρκέστατο. Τα πολλά τα βαριέμαι. Γενικά βαριέμαι τις παρουσιάσεις -σε πολλές περιπτώσεις έχουν και κάτι υποτιμητικό για τον αναγνώστη (π.χ. σήμερα θα σας μιλήσω για τον Da Vinci: ήταν ένας μεγάλος ζωγράφος που έζησε τότε και τότε και πέθανε εκεί και έκανε αυτά τα ωραία έργα, κλπ.)
Όποιος θέλει άλλωστε βρίσκει περισσότερα μόνος του: δεν καθόμαστε όλοι μπροστά σε μιά οθόνη;
Α, και να μην ξεχαστώ, γιατί γι'αυτό μπήκα στα σχόλια: Πάνο Κ. ΠΟΛΥ ενδιαφέρουσα επιλογή!
ποπο, πολύ ωραίος ο πίνακας, και μου αρέσει και η ιδέα για το πως τον έφταιξε ( στο μηχάνημε με τα κέρματα που έβγαζε τις φώτοζ εννοώ).
για να δούμε και τους υπόλοιπους! :)
to screen tests την ποτνια θηρων ειναι πολυ αξιολογη εκθεση και εκτος απο το βιντεοπορτρετο της ethel scull περιεχει και πολλα αλλλα
www.arelis.gr
περιεχει σειρα αρθρων τεχνης
ο αρελης ειναι ανοιχτος σε συνεργασιες με προπτυχιακους και μεταπτυχιακους της ασκτ και για δημιουργια κειμενων
Post a Comment