Wednesday, October 31, 2007

Έντεκα (Χολιγουντιανά κλισέ)

Παρ' όλη τη γελοιότητά τους, όλα τα κλισέ έχουν την χρησιμότητά τους στον χολιγουντιανό κινηματογράφο. Κωδικοποιούν πολλές πληροφορίες μαζί και τις παρουσιάζουν με μια γνωστή σύμβαση, ένα κλισέ που υπονοεί με τρόπο συμπυκνωμένο περισσότερα απ’ αυτά που δείχνει.
Κάποτε, πριν χρόνια, (ψιλο)δούλευα σ’ ένα λονδρέζικο κινηματογραφικό περιοδικό. Αυτά που θυμάμαι περισσότερο είναι: 1) Η ιστορία με την ημέρα των υποψηφιοτήτων Όσκαρ, την οποία έχω περιγράψει εδώ 2) Μια φορά που με είχανε στείλει στη βιβλιοθήκη του British Film Institude για να κάνω μια έρευνα - τελικά, έκανα σε δέκα λεπτά την βαρετή έρευνα και ξόδεψα τις υπόλοιπες τέσσερις ώρες διαβάζοντας όλα τα τεύχη της πρώτης χρονιάς του περιοδικού Interview [Το καλύτερο που θυμάμαι ήταν μια συνέντευξη που πήρε η Divine απ’ τον John Waters, η οποία ξεκινούσε με την ερώτηση της Divine: “Tell us the story of your life”, για να ακολουθήσουν 4 παραληρηματικές σελίδες απάντησης. Απίστευτη εισαγωγική ερώτηση για συνέντευξη! Άκου “Tell us the story of your life!”]
Τέλωσπαντων, το τρίτο που θυμάμαι είναι η μέρα που έφευγα. Μου είπαν «Πάρε όποιο βιβλίο θέλεις», δείχνοντας μια μεγάλη βιβλιοθήκη, «είναι η παράδοσή μας». Ξόδεψα πολύ ώρα, εννοείται ότι είχε τέλεια λευκώματα, πανάκριβα, πανσπάνια βιβλία. Όλοι εκπλήχθηκαν που δεν εκμεταλλεύτηκα την κατάσταση παίρνοντας πχ. ένα ογκώδες βιβλίο των 80 λιρών και τελικά κατέληξα σ’ αυτό το μεταχειρισμένο, πάμφθηνο (6 λίρες!) βιβλιαράκι του πιο γνωστού Αμερικανού κριτικού κινηματογράφου. Δεν το μετάνιωσα ποτέ.
img599
[οι αναγνώστες στέλνουν τα κλισέ τους στον Roger Ebert]
1) Χαστούκι δέσμευσης. Ο ήρωας κι η ηρωίδα τσακώνονται έντονα για το πόσο αλληλομισιούνται, με αποτέλεσμα να χρειαστεί η ηρωίδα να τον χαστουκίσει, πράγμα που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στο πρώτο τους φιλί.
2) Κανείς δε λέει ποτέ αντίο όταν μιλάει στο τηλέφωνο. Ποτέ δεν διαφωνούνε για τις ώρες και τα σημεία συνάντησης. Λέει ο ένας «Θα τα πούμε στο Κολούμπια στις εννιά» ή «Θα περάσω να σε πάρω απ’ το σπίτι στις επτά» και κλείνει το τηλέφωνο.
3) Only One Man Rule: Όταν μας δηλώνεται ξεκάθαρα ότι μόνο ένας άντρας μπορεί να τιμωρήσει τους ενόχους/σώσει τον κόσμο, τότε μπορούμε να 'μαστε σίγουροι ότι αυτός ο άντρας έχει αποσυρθεί και θα χρειαστεί να τον πείσουμε να επιστρέψει για μια τελευταία αποστολή.
4) Κάθε sequel ταινίας που χρησιμοποιεί το διαφημιστικό σλόγκαν “…And this time… it’s personal” θα έχει ουσιαστικά την ίδια ακριβώς υπόθεση με την πρώτη ταινία.
5) Idiot Plot. Σκηνή στην οποία το κοινό πρέπει να πιστέψει ότι δύο χαρακτήρες μπορούν να κρατήσουν μια ολόκληρη κουβέντα επί ώρα χωρίς να καταλαβαίνουν ότι εννοούν διαφορετικά πράγματα. Πχ. ο ένας πιστεύει ότι μιλούν για μαθηματικά κι ο άλλος για σεξ. Γενικά idiot plot αποκαλούμε κάθε σενάριο που περιέχει προβλήματα που θα είχαν λυθεί στα πρώτα λεπτά της ταινίας αν οι χαρακτήρες δεν ήταν τελείως ηλίθιοι.
6) Στις σύγχρονες ταινίες οι άγγελοι συνήθως επισκέπτονται τη Γη με σκοπό να φάνε πίτσα, να καπνίσουν τσιγάρα και να δείξουν πόσο καθημερινοί άνθρωποι είναι. Οι πόλεμοι, οι αρρώστιες και η ακρίβεια βασανίζουν τον πλανήτη, όμως οι άγγελοι λύνουν μόνο συναισθηματικά προβλήματα ανδρών που μετάνιωσαν για τις απιστίες τους και γυναικών που έχασαν την πίστη τους στον Έρωτα.
7) Το πρωί, μετά από μια έντονη, ερωτική νύχτα [σχεδόν όλες οι ερωτικές σκηνές δείχνουν ζευγάρια που το κάνουν για πρώτη φορά] ο ένας ήρωας ξυπνά νομίζοντας ότι η ηρωίδα είναι δίπλα του, απλώνει το χέρι να την αγκαλιάσει αλλά βλέπει πως το μαξιλάρι είναι άδειο και ανησυχεί. Την ίδια ώρα η ηρωίδα (που έχει ήδη σηκωθεί) φτιάχνει πρωινό, βάφεται, γυμνάζεται ή δολοφονείται.
8) Συνθηματικά: Η φράση «Ας μιλήσει τώρα ή ας σωπάσει για πάντα» χρησιμοποιείται σε κινηματογραφικούς γάμους μόνο αν κάποιος δεν έχει σκοπό να σωπάσει για πάντα, ενώ η φράση "We’ve got company" χρησιμοποιείται για να πληροφορηθεί ο οδηγός αυτοκινήτου ότι το όχημα παρακολουθείται απ’ την αστυνομία.
9) Σε κάθε σκηνή με άτομο που κουβαλάει χαρτοσακούλα απ’ το μανάβικο ή το σούπερ μάρκετ η εν λόγω χαρτοσακούλα θα πρέπει οπωσδήποτε να περιέχει μια μακριά, λεπτή γαλλική μπαγκέτα.
10) Όποιος κρατάει ένα βάζο ή οποιοδήποτε άλλο γυάλινο αντικείμενο θα το ρίξει με το που θα ακούσει άσχημα νέα. Συνήθως το αντικείμενο θα πέσει και θα κομματιαστεί σε αργή κίνηση και -ιδανικά- θα ιδωθεί από πολλαπλές γωνίες λήψης.
11) Καμία βόμβα δεν μπορεί να αποσυνδεθεί αν η έκρηξη απέχει περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα. Μπορεί να αποσυνδεθεί μόνο την τελευταία στιγμή. [η φωνή που ανακοινώνει την αντίστροφη μέτρηση πριν την έκρηξη πρέπει να είναι γυναικεία].
header

*και 11 κλισέ που έγραψε ο ίδιος ο Roger Ebert.
1) Η φράση “So that’s what this is all about” όταν χρησιμοποιείται στις ταινίες σημαίνει πάντοτε «Με απατάς με κάποια άλλη».
2) Όταν υπάρχει κοντινό πλάνο ενός διάσημου διαμαντιού πρέπει να υπάρχει και μια computerized λάμψη που συνοδεύεται απ’ τον οξύ ήχο «πινγκ!» Όταν στα θρίλερ υπάρχει κοντινό μαχαιριού με μεγάλη αστραφτερή λεπίδα πρέπει να ακουστεί ο ανατριχιαστικός metal-on-metal ήχος, ακόμη κι αν το μαχαίρι δεν αγγίζει τίποτα.
3) Οι Αυτόματοι Ήχοι: Κάθε ποδήλατο που φαίνεται έστω και σ’ ένα καρέ πρέπει να συνοδεύεται από τον ήχο του κουδουνίσματός του. Όλα τα μακρινά πλάνα ενός μικρού συνηθισμένου μαγαζιού σε μικρή πόλη πρέπει οπωσδήποτε να συνοδεύονται από τον ήχο του κουδουνίσματος που κάνει η πόρτα όταν την ανοίγει ένας πελάτης. [και κάθε νεκροτομείο σε ταινία χρησιμοποιεί το ηχητικό εφέ νερού που στάζει]
4) Fruit Cart: Σε σκηνή καταδίωξης με αυτοκίνητο είναι σχεδόν βέβαιο ότι ένας πάγκος με φρούτα θα αναποδογυριστεί και ο υπαίθριος μανάβης (συνήθως αλλοδαπός) θα βρίσει στη γλώσσα του, θα πάει στη μέση του δρόμου και θα υψώσει τη γροθιά του απειλητικά προς το αυτοκίνητο που απομακρύνεται.
5) Κάθε γυναίκα που εμφανίζεται στην αρχή με τα μαλλιά σε κότσο και με τεράστια, χοντρά, στρογγυλά γυαλιά, πρόκειται μέχρι το τέλος να κάνει εντυπωσιακό make-over. Τότε θα πρέπει να εμφανιστεί στην κορυφή μιας σκάλας, μεταμορφωμένη, καθώς εκπλήσσεται σεμνά με τα βλέμματα θαυμασμού που προκαλεί.
6) Σχετικές ταχύτητες περπατήματος. Άσχετα από το πόσο γρήγορα τρέχει το θύμα, ο δολοφόνος πάντα θα τον πλησιάζει περπατώντας με αργό και σταθερό βηματισμό.
7) “Τell me where you are so I can come and get you”. Ατάκα που λέει στον κυνηγημένο ήρωα ένας φίλος του απ’ το τηλέφωνο. Τότε όλοι (εκτός απ’ τον ήρωα) καταλαβαίνουμε ότι ο φίλος είναι ο δολοφόνος ή συνεργάζεται με τους κακούς.
8) Κανείς ποτέ δε διδάσκεται τίποτα σε μια ταινία που δεν θα του χρειαστεί προς το τέλος. Όποτε μαθαίνουμε για ένα ασυνήθιστο ταλέντο ή κόλπο που ξέρει να κάνει ο ήρωας να ξέρουμε ότι αυτό θα του σώσει στο τέλος τη ζωή.
9) Σε μία τουλάχιστον σκηνή μιας ταινίας σε ‘ζούγκλα’, το ηχητικό background πρέπει οπωσδήποτε να περιέχει την σχεδόν δαιμονική κραυγή «χου, χου, χου, χου, α, α, α, Α! Α!» ενός ζώου που ποτέ δεν φαίνεται.
10) Κλισέ διάλογοι: ο μπερδεμένος ήρωας πρέπει να πει: “Yes, no… I don’t know.” (Ή εναλλακτικά “I don’t know what to think anymore”.) Άλλοι κλισέ διάλογοι: Α: Bob…? B: Yeah? A: …nothing. (ή …thanks).
11) Kάθε φιλμ που συνδυάζει στη διαφημιστική του αφίσα τα quotes κριτικών με αποσιωπητικά το κάνει επειδή έχει κάτι να κρύψει. Ένα quote σε πόστερ που λέει: “This movie was… amazing!” –Chicago Tribune, πιθανότατα στην πραγματικότητα έλεγε: “This movie was so awful it is amazing how it ever got made”. Λιγότερες από τρεις λέξεις σε διαφημιστικά quotes είναι πραγματικά επικίνδυνες. Στα “Funny…”, “What a movie…”, κλπ, αυτά που αποσιωπούνται είναι εξαιρετικά ύποπτα.

--------------------------------------------------------------------
clichephobia: Με τον όρο "κλισεφοβία" περιγράφεται στο βιβλίο η φοβία που επηρεάζει ανθρώπους που έχουν δει υπερβολικά πολλές χολιγουντιανές ταινίες. Τα συμπτώματα εμφανίζονται όταν καταστάσεις της πραγματικής ζωής απηχούν κινηματογραφικά κλισέ και ο παθών πρέπει να δράσει για να αποφύγει αυτό που θα συνέβαινε κανονικά στην ταινία. Για παράδειγμα, αφού ο κλισεφοβικός έχει πει: "Καλά, αυτή είναι η καλύτερη μέρα της ζωής μου!" συνειδητοποιεί ότι θα είναι νεκρός σε λιγότερο από πέντε λεπτά. Ή αν πει: "Τι καταστροφή! Τίποτα χειρότερο δεν θα μπορούσε να συμβεί", συνειδητοποιεί πως κάτι ακόμα χειρότερο θα συμβεί άμεσα. Ή αν είναι σε σταθμό των τρένων και σκεφτεί "έχουμε πολύ ώρα μέχρι να φύγει το τρένο" ξέρει ότι θα το χάσει. Προσωπικά πολλές φορές εντοπίζω τα cliche-alerts στην καθημερινή μου ζωή. Αν πω: "Δεν θα μας πάρει ώρα, θα αλλάξω το λάστιχο σε πέντε λεπτάκια", σχεδόν κάνω cut και φαντάζομαι τους εαυτούς μας στο ίδιο σημείο ενώ ένας υπότιτλος γράφει: 'Πέντε ώρες μετά...'

[*δείτε επίσης Έντεκα (κλισέ που είναι -κυριολεκτικά- καταθέσεις ψυχής) ]

14 comments:

greekgaylolita said...

Κι ελεγα τι να συνεβη στ'αληθεια στη Baby-Jane?;-)

Anonymous said...

Πρέπει όμως να γράψεις και μια εντεκάδα από αυτά που έχεις εντοπίσει ο ίδιος!!:)

enteka said...

Πρέπει?? Α, μπα? Αnyway όλα αυτά που διάλεξα μου φέρναν κατευθείαν στο νου σκηνές ολόκληρες οπότε εγώ είμαι καλυμμένος :)

γγλ: !!!

Marvin said...

πολυ καλο! Εγω θα προσεθετα ως κλασσικο το οτι ολοι οι αμερικανοι αστυνομοι που παρακολουθουν καποιον πρεπει να τρωνε ντονατς! Και το ζαχαρο στο ουρανια!

Ντροπαλός said...

Σχετικά με το "2" (τηλεφωνικές συνομιλίες), είχα την εντύπωση ότι όντως θεωρούσαν τους χαιρετισμούς περιττούς στην πραγματικότητα και ότι η κινηματογραφική αποτύπωνε την πραγματική συμπεριφορά.

Stratos Bacalis said...

Kαι πάλι άπαιχτο ποστ...τα κλισέ του Έμπερτ μπορεις να τα δεις κα ιστην ιστοσελίδα του στην Chicago Sun Times:

http://rogerebert.suntimes.com/

Dafni said...

episis, sxetika me to "7"...pws ginetai ena zeugari pou kanei erwta gia prwti fora, ola na kulane roloi, ta rouxa na bgainoun abiasta, na min skalwnoun se kanena podi, xeri i kefali, na einai i pio wraia bradia tis zwis tous, o orgasmos na ftanei se apisteuta akra...klp, klp...
Kai i alli ataka pou mou ti dinei einai na gurizei i gynaika pros ton andra, na tou milaei ston plu8intiko k na tou leei: Oh, Mr. Smith, I think I'm in love with you. Kai ante auto paei sto kalo, otan omws to leei kai mia kolliti mou ellinisti ston filo tis, tou stul: kurie Papadopoule, eimai erwteumeni mazi sas, mou erxetai na balw ta gelia...For fuck's sake diladi, o allos einai 28 xronwn, den einai kanenas 40ris me oikogeneia, paidia pou ton exeis klepsei apo ti gunaika tou, oute to afentiko sou i whareva telos pantwn pou na sikwnei enan tetoio plu8intiko, k poso mallon gia na peis ston allo "eimai erwteumeni mazi sou"...to Hollywood kanei kako stin ygeia...alla exei tin plaka tou :)

Miss Anthropy said...

Ενα επίσης κλισέ (που μακάρι να ίσχυε και στη ζωή) είναι όταν κάποιος βρίσκεται σε κρίση ή υστερία ή πονάει (συνήθως γυναίκα, δεν ξέρω γιατί), μόλις παίρνει το ανάλογο χάπι, ως δια μαγείας ξαφνικά γινεται καλά, ηρεμεί, δείχνει να ανακουφίζεται ή τέλος πάντων απλά το βουλώνει!!! Γιατί το κάνουν άραγε αυτο? Για να γλιτώσουν κινηματογραφικό χρόνο απο το να κάτσουμε να περιμένουμε να δούμε ολόκληρη τη διαδικασία δράσης του χαπιου?

Stratos Bacalis said...

daphne τυχαίνει καμιά φορά να κυλάνε όλα αβίαστα την πρώτη φορά και στην πραγματικότητα... επίσης το να αποκαλείς κάποιον σε τέτοια φάση με το επίθετο δεν είναι απαραίτητα κλισέ αλλά μπορεί να γίνεται για πλάκα...

Anonymous said...

Τέλειο (και)το σημερινό ποστ, enteka. Τρρρρελά αγαπημένο θέμα και τα κλισεδάκια είναι ένα κι ένα. Να προσθέσω και μια λίστα παρόμοιων κλισέδων (ο κλισές- του κλισέ, κατά τον σομιέ, τον εσεμέ κ.λπ.)που κυκλοφορούσε πριν μερικά χρονάκια; Δεν άκουσα αντίρρηση, οπότε την προσθέτω. :)

1.Είναι δεδομένο ότι θα βρεις πάρκινγκ ΑΚΡΙΒΩΣ απ'έξω, ή απέναντι από το κτίριο που θα επισκεφτείς.
2.Όταν πληρώνεις ταξί, δεν χρειάζεται να ανοίξεις το πορτοφόλι σου για να βρεις το ποσό... απλά δίνεις ότι έχεις στην τσέπη και θα είναι το ακριβές αντίτιμο.
3.Οι ειδήσεις στην TV θα προβάλουν μια είδηση που θα επηρεάσει τη ζωή σου την ακριβή στιγμή που θα μεταδίδεται.
4.Οποιαδήποτε κλειδαριά μπορεί να παραβιαστεί με πιστωτική κάρτα ή συνδετήρα σε δευτερόλεπτα. ΕΚΤΟΣ αν πρόκειται για την πόρτα φλεγόμενου κτιρίου.
5.Αν αποφασίσεις να χορέψεις στη μέση του δρόμου, όλοι οι περαστικοί θα ξέρουν τα βήματα.
6.Όλες οι βόμβες έχουν ηλεκτρονικούς μηχανισμούς μέτρησης, με τεράστια κόκκινα ψηφία, ώστε να ξέρεις ΑΚΡΙΒΩΣ πόσος χρόνος απομένει.
7.Αν θες να μεταμφιεστείς σε γερμανό αξιωματικό, δεν είναι απαραίτητο να ξέρεις γερμανικά, αρκεί να μιλήσεις αγγλικά με γερμανική προφορά. Επίσης, οι γερμανοί φρουροί το βρίσκουν πιο βολικό να μιλούν μεταξύ τους στα αγγλικά.
8. Το κραγιόν δε βγαίνει ποτέ, ακόμα και μετά από υποβρύχια κατάδυση.
9.Ο Πύργος του Άιφελ φαίνεται από οποιοδήποτε παράθυρο οποιουδήποτε κτιρίου στο Παρίσι.
10.Σχεδόν κάθε αξιωματικός στην αστυνομία θα πεθάνει λίγο πριν βγεί στη σύνταξη. Επίσης, οι ντετέκτιβ καταφέρουν να λύσουν την υπόθεση μόνο όταν διωχτούν από το Σώμα.
11.Τα αυτοκίνητα δεν παίρνουν ποτέ μπρος με την πρώτη όταν σε κυνηγούν, αντίθετα τα αυτοκίνητα της αστυνομίας δεν αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα.
12.Όταν μένεις σε ένα στοιχειωμένο σπίτι και ακούσεις παράξενους θορύβους, πάντα θα βρεθεί μια γυναίκα που θα δει τι συμβαίνει φορώντας αποκαλυπτικά εσώρουχα.
13.Η δράση συνήθως ξεκινάει όταν οι αστυνομικοί τρώνε ανέμελοι hotdogs και πίνουν καφέ.
14.Τα ψώνια περιλαμβάνουν πάντα την αγορά γαλλικής μπαγκέτας, ενώ πάντα θα κατρακυλήσουν φρούτα από τη χάρτινη σακούλα.
15.Τα αυτοκίνητα δεν χρειάζονται βενζίνη.
16.Όταν βρίσκεσαι σε μάχη με πολλούς αντιπάλους που κινούνται προς το μέρος σου ταυτόχρονα, θα σου επιτεθούν ένας ένας περιμένοντας υπομονετικά τη
σειρά τους.
17.Ένα μικρόφωνο θα βρίσκεται πάντα στη σωστή εμβέλεια.
18.Τα όπλα είναι αναλώσιμα όσο και τα ξυραφάκια, αν μείνεις από σφαίρες, απλά πέτα το όπλο. Πάντα θα βρείς ένα άλλο.
19.Όλες οι εργένισσες έχουν γάτα.
20.Τα αυτοκίνητα εκρήγνυνται με μία σφαίρα.
21.Όσο άγρια επίθεση κι αν δεχτεί ένα διαστημόπλοιο, ποτέ δεν θα χαλάσει το σύστημα εσωτερικής βαρύτητας.
22.Όταν σε κυνηγούν στην πόλη, κάπου θα βρεθεί ένα καρναβάλι για να χαθείς μέσα στο πλήθος.
23.Το σύστημα εξαερισμού σε κάθε κτίριο είναι η τέλεια κρυψώνα που κανείς δε θα ψάξει. Επίσης, μπορείς να πας σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κτιρίου.
24.Θα επιζήσεις σε κάθε μάχη, εκτός αν δείξεις σε κάποιον φωτογραφία της καλής σου πίσω στην πατρίδα.
25.Οι πόρνες πάντα μοιάζουν στην Julia Roberts ή στην Jamie Lee Curtis. Φορούν ακριβά ρούχα, ζουν σε ωραία σπίτια και δεν έχουν νταβατζήδες. Είναι φιλικές
με τους γείτονες που διόλου δε νοιάζονται για το τι κάνουν.
25.Ένα σπίρτο είναι συνήθως αρκετό για να φωτίσει δωμάτιο μεγέθους γηπέδου ποδοσφαίρου.
26.Ένας άνθρωπους που πυροβολεί 20 άλλους έχει περισσότερες πιθανότητες να τους σκοτώσει, από όλους αυτούς που τον πυροβολούν ταυτόχρονα (νόμος Σταλόνε).
27.Όταν θα σβήσεις το φως για να κοιμηθείς, το δωμάτιο δε θα είναι ποτέ εντελώς σκοτεινό.
28.Απλές ή ακόμη και άσχημες κοπέλες γίνονται κούκλες απλά βγάζοντας τα γυαλιά τους ή ανακατεύοντας τα μαλλιά τους.
29.Ο μεγάλος εχθρός, το μεγάλο κακό αφεντικό ποτέ δε θα σε πυροβολήσει. Θα προτιμήσει να σε σκοτώσει με δηλητηριώδη αέρια, περίπλοκες βόμβες με ασφάλειες ή καρχαρίες.
30.Όλα τα κρεβάτια έχουν ειδικά σεντόνια που επιτρέπουν στη γυναίκα να σκεπάζεται μέχρι τους ώμους ενώ για τον άντρα το σεντόνι φτάνει μέχρι τη μέση.
31.Μπορείς κι εσύ να πιλοτάρεις 747, αρκεί να υπάρχει κάποιος στον πύργο ελέγχου να σου πει από τον ασύρματο πώς να το προσγειώσεις.
32.Σε κάθε αστυνομική έρευνα, θα επισκεφτείς ένα strip club τουλάχιστον μια φορά.
33.Ο δολοφόνος θα βρει πάντα ένα αλυσοπρίονο όταν το χρειαστεί.
34.Κάθε σχολικό πάρτυ έχει τουλάχιστον ένα κλασικό σπασίκλα, ακόμα και τύπους που είναι αντιπαθητικοί και δεν τους κάλεσε κανείς.

Του έκανα και μια πρόχειρη επιμέλεια. Μπορείτε να το δείτε κι εδώ: http://oynagki.pblogs.gr/tags/sinema-gr.html

Έντεκα, στο «δείτε επίσης» ξέχασες το υπεραγαπημένο μου reference ποστ σου: Έντεκα (από τα πιο προβλέψιμα κλισέ του Ρετιρέ)[http://enteka.blogspot.com/2006/05/blog-post_20.html]

Καλό μας μήνα!

fieryfairy said...

XAXA! Teleio enteka, uperoxi arxi tou mina, pou antistrefei auto pou diavasa se geloiografia se free efimerida sto treno: "November is the only month you can't say with a smile"

Egw episis tha prosetheta sti lista: zeugari paei se estiatorio, paraggelnei, arxizei ton kauga kai feugei mes se 2 lepta xwris na exei erthei to fagito.

Anonymous said...

LΟLLL!!! Να'σαι καλά, μου έφτιαξες τη μέρα!

Anonymous said...

Εχμμμ... εγώ είμαι πάλι. Enteka, μη με κάνεις μπαν, αυτό θα πω και μετά θα σιωπήσω. :)

Με αφορμή το κλισεπόστ τούτο, θυμήθηκα εκείνον τον χαρακτήρα από το «Λοστρέ» του Χρηστίδη, ο οποίος ήταν μια απέραντη δεξαμενή κλισέ. Μάλιστα σε διάφορες φάσεις της τηλεφωνικής φάρσας που εκτυλίσσεται σε όλο το βιβλίο έχει την ευκαιρία να ξεδιπλώσει όλο το κλισερεπερτόριό του και το αποτέλεσμα είναι τόσο μα τόσο hilarious and entekian at the same time. Τριπλό λόλ-ουπ!

Dafni said...

sandman, ok...grapse la8os...nai exeis dikio, mporei na imoun ligo apoluti k apotomi proigoumenws. Nai, merikes fores ta pragmata ontws kulane abiasta k stin pragmatikotita, alla oxi panta. Oso gia to deutero, den anaferomai stin plaka, anaferomai sto sobaro, to kai kala...
tespa...pera apo auto 8a sumfwnisw me to teleio post tou enteka k tin parembasi apo vagabonde...gamata!!!