Tuesday, February 19, 2008

Έντεκα (για τη Χώρα των Μαγικών Ονείρων)

scan0006

-
1) Κάπως άσχετο κι αυτό με το blog, αλλά αρκούντως αυτοαναφορικό (και διασκεδαστικό) για να παρουσιαστεί: το νέο μου βιβλίο κυκλοφορεί ήδη και πρόκειται για ένα μυθιστόρημα φαντασίας με εκδοτικό target group τις ηλικίες 8-14 (αν και στην πραγματικότητα το έγραψα έχοντας στο μυαλό μου συνομήλικούς μου αναγνώστες).

2) Στο προηγούμενο βιβλίο της σειράς των ΣΤΕ, (το Νησί των Χριστουγέννων), τα δύο αδέρφια περιπλανήθηκαν σε μια περίεργη πινακοθήκη, μπαινοβγαίνοντας στις ζωγραφιές, λύνοντας μυστήρια. Στο τωρινό, πιάνουμε την ιστορία απ’ την αρχή: η Στέλλα κι ο Στέφανος ζούνε το χειρότερο καλοκαίρι της ζωής τους σε μια απαίσια πόλη, μέχρι να ανακαλύψουν ένα παλιό βιβλίο με οδηγίες για να κάνεις τα όνειρά σου μαγικά. Θα προσπαθήσουν να διώξουν τους εφιάλτες τους φτιάχνοντας έναν, σχεδόν ψυχεδελικό, ονειρόκοσμο - για να ανακαλύψουν ότι, τελικά, αν το πάρεις απόφαση -κι αν έχεις την ομορφιά μέσα σου-, μπορείς να περάσεις το ίδιο όμορφα είτε ζεις σε κάποιον λογοτεχνικό ονειρόκοσμο, ή στην Αθήνα, ή στη Νέα Υόρκη [ή και στο χωριό Γκλίτσα].

3) Ας πω το εξής: πολλή μαγεία υπάρχει σ’ αυτή τη σειρά βιβλίων μου. Αλλά όσο διασκεδαστική κι αν είναι πάντα αυτοϋπονομεύεται – πάντα απομυθοποιείται. Όχι μόνο γιατί οι ήρωες καταλαβαίνουν ότι τελικά η πραγματικότητα είναι συναρπαστική πέρα από κάθε φαντασία, αλλά και γιατί τα περισσότερα μαγικά κόλπα τους τα βάσισα σε πραγματικά, επιστημονικά στοιχεία. Τα μαγικά όνειρα στα οποία οι ΣΤΕ έχουν συνείδηση ότι ονειρεύονται και μπορούν και τα ελέγχουν, είναι τα υπέροχα Lucid Dreams που όλοι λίγο-πολύ μπορούν να τα δουν και να τα ελέγξουν.

4) Ή δε μαγική Ηλιακή Αναπνοή που περιγράφεται με κάθε λεπτομέρεια στα κεφάλαια και γεμίζει ευφορία τα αδέρφια: τίποτε άλλο παρά ιατρικό, καρδιακό μασάζ που πρωτοεντοπίστηκε από τις ανατολίτικες ασκήσεις αναπνοής (btw, όσοι το διαβάσετε ακολουθήστε τις οδηγίες – δουλεύει!)

5) Πολύ διασκεδαστικό: το Μεταίχμιο μου ζήτησε να συντονίζω μια Λέσχη Ανάγνωσης για παιδιά που θα γίνεται στη Θεσσαλονίκη, το οποίο σημαίνει ότι θα πρέπει να επιλέγω τα βιβλία που (ένα κάθε μήνα) θα διαβάζει η Λέσχη, και μετά συμμετέχω στη συζήτηση. [Ήδη έφτιαξα λίστα με προτάσεις -και, όχι, τα δικά μου δεν είναι μέσα].

6) Τρώω πολύ δούλεμα απ’ την οικογένειά, σχετικά με το ότι είμαι «συγγραφέας». Συνήθως πάει κάπως έτσι: «Ναι, τώρα που είσαι συγγραφέας, δε μας μιλάς πια» κλπ. Την Παραμονή Πρωτοχρονιάς ζήτησα ένα ποτήρι κρασί και μετά από λίγο όταν μπήκα στην κουζίνα που ήταν οι γονείς μου (κάπως έκπληκτοι γιατί σπάνια πίνω αλκοόλ) τους κρυφάκουσα να μιλάνε. «Εμ, βέβαια», έλεγε ο μπαμπάς μου ειρωνικά, καθώς γέμιζε ένα ποτήρι κι η μαμά μου γελούσε. «Τώρα που έγινε ‘συγγραφέας’, θέλει και το κρασί του!» «Μα, ναι» γελούσε η μαμά μου, «έτσι είναι βλέπεις οι Συγγραφείς!». Τότε με είδε και το χαμόγελό της πάγωσε, αλλά ο μπαμπάς μου που είχε πλάτη συνέχισε να κοροϊδεύει μέχρι να μπει στο νόημα από σκουντιές της συζύγου.

7) Από την χιουμοριστική απαξίωση στην Σταλινική προσωπολατρία (aka “έτσι είναι οι μαμάδες”): Στο πατρικό μου τώρα που μιλάμε υπάρχει ένας χώρος γεμάτος αντικείμενα σχετικά με μένα και τα βιβλία. Οι αφίσες του Ιανού, τα βιβλία, κασέτες με ραδιοφωνικές μου συνεντεύξεις και dvd με τις τηλεοπτικές εμφανίσεις, κριτικές για τα βιβλία από Ελευθεροτυπία, Αθηνόραμα, Έθνος κλπ, συνεντεύξεις/πορτρέτα στην Καθημερινή, τα Νέα κλπ, διαφημιστικά του Μεταιχμιου, σελιδοδείκτες που βγήκαν για το νέο βιβλίο - τα πάντα. Κι έτσι απλωμένα καθώς είναι σε αχρησιμοποίητους καναπέδες, όσο πάνε αυξάνονται και πληθύνονται...

8) Την πρώτη φορά που είδα αυτό το βωμό/μαυσωλείο για το πρόσωπό μου, είπα στη μαμά μου ότι μου θύμιζε δύο πράγματα. A) Τις στάρλετ που στις συνεντεύξεις τους λένε το κλισέ: «Δεν διαβάζω αυτά που γράφουν για μένα, αλλά η μητέρα μου κρατάει τα πάντα κι έχει κάνει ένα τεράστιο άλμπουμ με αποκόμματα!», και B) Κάτι ταινίες θρίλερ, που η κάμερα κατεβαίνει στο υπόγειο του μανιακού δολοφόνου και εντοπίζει έναν τοίχο γεμάτο με αποκόμματα, αφίσες και paraphernalia, όλα σχετικά με το θύμα - έναν απόκοσμο, ανατριχιαστικό βωμό άρρωστης λατρείας.

9) Τέλος πάντων, και οι δύο εκδοχές μου φάνηκαν αστείες -και κολακευτικές-, κι άρχισα να τροφοδοτώ τον βωμό της με εκτυπωμένες από το ίντερνετ αναφορές στα βιβλία [η μαμά μου εκτίμησε τρομερά και όλα τα σχετικά ποστ από blogs που της πήγα!]

10) Τώρα που γράφω το τρίτο βιβλίο της σειράς, σκέφτομαι ότι δεν υπάρχει πιο τέλειο πράγμα απ’ το να φτιάχνεις έναν κόσμο και να ζεις με τη φαντασία μέσα του. Και μπορεί εγώ να είμαι αυτός που γράφει τώρα κάθε μέρα τις εξελίξεις, όμως είναι σαν ταυτόχρονα και να τις διαβάζω. Οκ, δεν είναι και τίποτα μεταφυσικό, οι λέξεις δεν έρχονται απ’ το άγιο πνεύμα ή απ’ την εξωγήινη διάσταση Τάδε. Όμως επειδή φροντίζω να μην σκέφτομαι τι θα γίνει μετά παρά μόνο τη στιγμή που το πληκτρολογώ, σ’ ένα βαθμό είναι σαν να βλέπω σε ταινία το υποσυνείδητό μου.

11) Αποφάσισα να φτιάξω ένα ‘φιλμάκι’ (και το βάζω σε εισαγωγικά γιατί είναι μια εξαιρετικά πρόχειρη και τεχνικά ελλιπής προσπάθεια) για να παιχτεί στην παρουσίαση που έγινε στην Έκθεση Παιδικού Βιβλίου. Επτά άνθρωποι (έξι χώρεσαν εδώ) αφηγούνται στην κάμερα το πιο ωραίο όνειρο που είδαν ποτέ, για να το οπτικοποιήσω με εικόνες, μουσική και εφέ. [για να φορτώσει πατάμε play και μετά για λίγο pause]



---------------------------------------------

*ΠΟΣΤ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΟΣΤ
Μουσική + Εικόνες

Έντεκα κάπως αψυχολόγητες -αλλά υποσυνείδητα σωστές- επιλογές για ένα υποθετικό soundtrack του βιβλίου συνδυασμένες με έντεκα εικόνες που θα μπορούσαν να είχαν αποτελέσει πηγή έμπνευσής του. [τα τραγούδια παίζουν ανοίγοντάς τα λινκ σε άλλο παράθυρο, οι εικόνες μεγαλώνουν με τον ίδιο τρόπο]


unfinishedpuzzlefg1
Telemann - Recorder Suite in A Minor

fractals
kraftwerk - spacelab

apo blog urbane71
cicero - live for today

sunrice_reka
mylo - sunworshipper

scan0013
κ. βήτα - το κύμα

gonsalveswrittenworldhk6
roy orbinson - in dreams

GIANT_PARROTS sticker
happy thought hall - get happy!

CandiedApples Wooster Scot
Leslie Gore - sunshine, lollipops + rainbows

275184377907aa64448oer3
beth gibbons - mysteries

182191565_0537107963
moby - flying foxes

stereo1
r.e.m. - find the river

------------------------------------


scan0005
[Άρης Δημοκίδης, Η Χώρα των Μαγικών Ονείρων, εκδ. Μεταίχμιο 2008]

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Να και τα άλλα μου βιβλία: /// Το Νησί των Χριστουγέννων /// Το Χρυσό Βουνό /// Επίσης αυτό είναι το μπλογκ των ηρώων μου, των ΣΤΕ: www.ste.blogspot.com.
.
.
.
.

35 comments:

Stratos Bacalis said...

Περιττό να σου πω ότι ήδη έχω ξεκινήσει να το διαβάζω!

Αν θέλεις βοήθεια με τη λέσχη, βάλε μια φωνή.

Σου θυμίζω απόψε το Νίκης 35...

Ωραίο το σάουντρακ, θα κάνω δισκάκι να συνοδεύει την ανάγνωση...

Anonymous said...

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ και σ'αυτο :) παω να το ψαξω

Α, μπα? said...

Αχ τώρα που είσαι συγγραφέας, θέλεις να αφήσεις μούσι και να φοράς καρό πουκάμισο και κοτλέ παντελόνι? για να μη σε μπερδέψουν με αρχιτέκτονα, να κρατάς και μια πίπα:):)

να τα εκατοστήσεις...

greekgaylolita said...

Χεχε,προσεχε αγαπητε,γιατι ετσι αρχιζουν ολες και τη συνεχεια τη ξερεις;-)
Τα διαβασα και τα 2 πριν τα δωρισω στ'ανηψακια μου και εχω να πω τουτο.
Αρης Δελτα(ποια Πηνελοποη και λοιποι συγγενεις;-)

Ιφιμέδεια said...

Φυλάω πάλι το βιβλίο για να το διαβάσω στα γενέθλιά μου και ακόμη κρατάω τον εαυτό μου να μην ξυπνήσω πάλι κανένα βράδυ και το αρπάξω και ως το πρωί το διαβάσω κλπ. κλπ.

Τέλος πάντων, το φιλμάκι μου άρεσε πολύ και σε ευχαριστώ που μοιράζεσαι μαζί μας εδώ τις προσωπικές σου σκέψεις για την αντιμέτωπισή σου ως συγγραφέα. Παρεμπιπτόντως ναι, είσαι. Και μ'αρέσουν όλα αυτά, τα βρίσκω υγιή και για τους δικούς σου τόσο πολύ όμορφα!

(Για να μην πάω τώρα πίσω: μου άρεσε πολύ το κομμάτι που έγραψες για τον μπαμπά σου και τον dylan! Απίθανο!!!)

enteka said...

sandman, ευχαριστώ!

maryk, :)

a, mpa?, όχι, απλά θα μπορούσα να αφήσω παλαιο-ροκ κοτσίδα

ggl, άρης δέλτα: αν το είχα σκεφτεί θα έγραφα μ' αυτό το ψευδώνυμο!

ιφιμέδεια, σ' ευχαριστώ πολύ για όλα! [πότε είναι τα γενέθλιά σου, για να καταλάβω]

Anonymous said...

e, ma, afto einai to fovero: akoma kai mia aytodiafimish na kaneis, tin ntyneis me toso eksipno ki endiaferon tropo pou kataligei na einai ena yperoxo post.! (kai na me kanei na thelo to vivlio)

Α, μπα? said...

Τι ωραία που γράφεις και τρίτο βιβλίο! Ελπίζω να μη σε πίεσαν τα μεγαλοσυμφέροντα για sequel:):)

πολυβιος said...

δε θα βαρεθώ ποτέ να σου εύχομαι "και εις ανώτερα"!

νατασσΆκι said...

Εγώ το διάβασα ήδη(αμέσως,μόλις το πάηραμε -Ιφιμέδεια πώς μπορείς να περιμένεις! :) )

Και τώρα το ξαναδιαβάζω μαζί με τον αστερΆκη μου,και είναι ενθουσιασμένος!
(άκου target group τις ηλικίες 8-14! Δηλαδή, το πολύ-πολύ να είμαι 14?
:):):) )

Και φυσικά, θα πάρω το μέρος της μαμάς: δίκιο έχει, ότι κι αν πει! ;)
**Η μαγική Ηλιακή Αναπνοή πιάνει, σας το βεβαιώνω!

Και βέβαια έχω δηλώσει ήδη φανατική της σειράς, (καλά νέα, τρίτο!) και βέβαια θα είναι το βιβλίο-δώρο σε όοολα τα παιδικά γενέθλια (κι έχουμε αρκετά ;) )

Έχεις τις χρωματιστές, "φανταστικές" ευχές μας για τη συνέχεια.
:)

Φιλιά πολλά, και σε περιμένουμε ξανά στην Αθήνα, να το ξέρεις

ps.Και βέβαια Είσαι συγγραφέας! ;)

ZlatkoGR said...

Α, σε διάβασα φυσικά. Πολύ ωραίο, αισιόδοξο, όπως θα ήθελα ότι διαβάζω να είναι.

deadendmind said...

Πιστεύω πως για να είναι πετυχημένο ένα παιδικό βιβλίο πρέπει να έχει κάτι να πει και σε μεγαλύτερους αναγνώστες.
Για μένα τα δικά σου βιβλία είναι πετυχημένα γιατί μου είπαν πολλά. :-)

Αναμένω το τρίτο με ανυπομονησία!

Ιφιμέδεια said...

http://iphimedea.blogspot.com/2007/03/ballade-at-thirty-five_6021.html#links

enteka said...

:):):)

cobden said...

Αυτό για την ηλιακή αναπνοή δεν ήξερα πως υπάρχει στα αλήθεια!Θα το δοκιμάσω!
Μου φάνηκε πολύ συναρπαστικό το 5 και είμαι περίεργος τί βιβλία τους διάλεξες!(αν και μερικά, τα υποψιάζομαι :)

Y.Γ. Να διαβάσετε όλοι το βιβλίο!!!!!!Είναι τέλειο!!!!!!!

Mariel said...

Ομολογώ πως όσο μικρόψυχο και αν ακούγεται εκ μέρους μου (ντρέεεεεεεεεεπομαι!) σε ζηλέυω!
Για το ότι έκανες τη τρέλα σου επάγγελμα!Και ότι γράφεις σε αυτή τη μαγική κατηγορία που λέγεται παιδικά βιβλία με νόημα ενηλίκων..
Κάποια μέρα (μακρινή!) ελπίζω και εγώ να εκδώσω!
φιλάκια

enteka said...

mariel γιατί όχι; άρχισε να γράφεις!

cobden :) [ναι, είναι αυτά που έβαζα κάθε τόσο στις λίστες]

marilia said...

Κι άλλες ομορφιές στην μπλογκογειτονιά!

Καλησπέρα σας! "Μ' έστειλε" το... νατασσάκι και πολύ χαίρομαι που σας γνωρίζω. Λλλλλλλλλλλλατρεύω τα παραμύθιαααααααααααααααααααα! Πολύυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυ όμως! :):):) Το συγκεκριμένο θα το αναζητήσω σύντομα.

Χάρηκα,
το webzobbie της γειτονιάς! :)

Anonymous said...

Λόγω του ενδιαφέροντός μου για το θέμα, τρέχω να το αγοράσω! Σου εύχομαι κάθε επιτυχία. Sir, You have been blogged!

Ιφιμέδεια said...

Σου έχω πρόσκληση! Μήπως να βάλεις κάτι από τη Χώρα των Μαγικών Ονείρων;

Anonymous said...

ωραίο ποστ (δυο χρονια σχεδόν μπαίνω και σε διαβάζω), χτες τελείωσα το βιβλίο, δε βρήκα όμως το ΄νησί των χριστουγεννων' και τώρα θέλω να διαβάσω τη συνέχεια. το έχουν πουθενά στην αθήνα, ή το μάζεψαν ως seasonal?

μανος

enteka said...

μαριλια γεια!

διγέλαδε, έχεις το μόνο ελληνικό μπλογκ που ξέρω που ασχολείται μόνο με τα όνειρα (ίσως θα έπρεπε να το είχα αφιερώσει στο ονειρολόγιο)

ιφιμέδεια, οκ (αλλά όχι το δικό μου)

μάνο, μπορεί, πάντως σίγουρα θα υπάρχει στα βιβλιοπωλεία του μεταίχμιου :)

Anonymous said...

panta tetoia!!! :)

WinterAcademy said...

εγω σου ευχομαι μεγαλυτερη εμπορικη επιτυχια απο αυτη των βιβλιων της madonna [και στο αλμπουμ σου επισης, αν αποφασισεις ποτε να βγαλεις]
:)

ci said...

Τώρα το είδα!! Πάω αύριο να μού το κάνω δώρο:)))

enteka said...

winter, οκ, θα βγάλω άλμπουμ! :)

citronella, ελπίζω να σ' αρέσει κι αυτό :)

marilia said...

Κι εγώ μου το έκανα δώρο σήμερα. ;)

Anonymous said...

τι ωραία! με καλύπτει για ένα σωρό δώρα :)

φαίη

Anonymous said...

Το καλύτερο βιβλίο που έχω διαβάσει ποτέ!!! Ανυπομονώ για το επόμενο(αλήθεια, πότε περίπου θα βγει;) κι ελπίζω ότι το τρίτο δε θα είναι το τελευταίο της σειράς!!!

Μια φανατική βιβλιοφάγος

enteka said...

καλημέρα marillia και φαίη!

anonynous, αν δεν είσαι συγγενής μου που τα παραλέει, σ' ευχαριστώ!

αν είσαι συγγενής και πάλι σ' ευχαριστώ ;)

το φθινόπωρο θα βγει το τρίτο και δεν είναι απίθανο να συνεχιστεί η σειρά

Anonymous said...

Όχι, δεν είμαι συγγενής και δεν τα παραλέω! Έχω διαβάσει πολλά βιβλία(σαν βιβλιοφάγος που είμαι) αλλά σίγουρα αυτό είναι ένα απ'τα καλύτερα και το πιο ξεχωριστό. Επίσης, έχω έναν ακόμα λόγο να μου αρέσει το βιβλίο, αφού η πρωταγωνίστρια είναι συνονόματή μου!!!

Μια φανατική βιβλιοφάγος

Anonymous said...

Όχι, δεν είμαι συγγενής και δεν τα παραλέω! Έχω διαβάσει πολλά βιβλία(σαν βιβλιοφάγος που είμαι) αλλά σίγουρα αυτό είναι ένα απ'τα καλύτερα και το πιο ξεχωριστό. Επίσης, έχω έναν ακόμα λόγο να μου αρέσει το βιβλίο, αφού η πρωταγωνίστρια είναι συνονόματή μου!!!

Μια φανατική βιβλιοφάγος

enteka said...

ε, τότε χαίρομαι διπλά!

:)

Anonymous said...

Και συγγνώμη για το διπλό comment. Βιαστικιά(όπως πάντα) πάτησα δυο φορές το publish your comment...

Μια φανατική βιβλιοφάγος

Anonymous said...

Και αυτό το comment στη φωτογραφία του εξώφυλλου του βιβλίου στο flickr ναι, εγώ το έκανα.

Στέλλα, η φανατική βιβλιοφάγος