Monday, October 23, 2006

Έντεκα (αγαπημένοι πίνακες #7: Hokusai - Thirty-six Views of Mount Fuji)

Ο oni διάλεξε το έργο του Ιάπωνα ζωγράφου Κατσουσίκα Χοκουσάι, Thirty-six Views of Mount Fuji. Αποτελείται από τριανταέξι εικόνες που απεικονίζουν διαφορετικά σημεία του όρους Fuju, σε διαφορετικές εποχές του χρόνου. Η πιο γνωστή εικόνα είναι αυτή με το Κύμα.

1830Hokousai-
Hokusai Katsushika, Thirty-six Views of Mount Fuji, 1823-1830

Σ' ένα εξαιρετικό ποστ-αφιέρωμα στο ζωγράφο, η Ροδιά είχε γράψει:

Το "κύμα" το ζωγράφισε το 1830, όταν έχει περάσει στην έβδομη δεκαετία της ζωής του. Είναι ήδη 71 ετών. Ο πίνακας αυτός μου δίνει την εντύπωση ότι ο ζωγράφος έχει διαπιστώσει το νόημα τας ζωής, την ουσία της, και μπαίνει στον πειρασμό να την αποτυπώσει. Ανάμεσα στα τεράστια κύματα, στο πρώτο πλάνο, διακρίνεται μια βάρκα με έναν άνθρωπο μέσα. Υποθέτω ότι είναι ο ίδιος ο Χοκουσάι που παλεύει με αυτά, ενώ ο τελικός προορισμός -το ηφαίστειο στο βάθος- βρίσκεται ακόμη μακριά, όπως μακρύτερα από αυτόν και πλησιέστερα στο ηφαίστειο βρίσκεται ένα άλλο πλεούμενο τοποθετημένο σε θέση ισορροπίας σχετικά με το πρώτο.

FHH120_cFHH133_cFHH111_c
zxczxc (1)zxc (2)

* όλες οι εικόνες εδώ // δείτε επίσης ένα σχετικό ποστ του Schottkey

7 comments:

roidis said...

chapeau mon ami!
έδώ ο όρος "καλλιτέχνης" παίρνει σάρκα και οστά.

Attalanti said...

Η πρώτη φορά που είχα δει κομμάτι του ήταν στη γνωστή διαφήμιση με τους πίνακες... Ο τύπος δ-ε-ν π-α-ί-ζ-ε-τ-α-ι!

enteka said...

συμφωνώ κι εγώ. μπράβο στον ονι για την (πονηρή) επιλογή του.
το λινκ με όλες τις εικόνες είναι τέλειο
:)

Rodia said...

Τι έγινε παιδιά..?
Τον ξεσκίσαμε το Χοκουσάι λεμε.. ;-)

oni said...

Σοκ! Η επιλογή μου! Είμαι ευγνώμων που συνεισέφερα στον αγώνα! Χεχε :) Έχω μείνει πίσω στην ανάγνωση του μπλογκ, κατά πως φαίνεται... Ακόμη έχω εξετάσεις :S

Τον πίνακα αυτόν, τον συγκεκριμένο των 36 με το κύμα (όχι τσουνάμι, όπως θα έλεγε κάποιος βιαστικά, γιατί είναι στα ανοιχτά της θάλασσας), τον είδα πρώτη φορά στο πρώτο μάθημα ιαπωνικών μου και έμεινα αποχαυνωμένος να τον κοιτάζω... Δε ντρέπομαι επίσης να παραδεχτώ, πως έκανα πολλές μέρες να δω το βουνό Φούτζι στο βάθος.

Anonymous said...

Πριν 2-3 εβδομάδες είχε ένα ντοκυμαντερ το κανάλι της βουλής γι' αυτόν τον πίνακα. Είναι απίστευτο το πόσο έχει επηρεάσει τον κόσμο.

Ιφιμέδεια said...

Μπράβο. Ωραία επιλογή!

Από τους αγαπημένους μου κι εμένα!

:))